Ramowy rozkład dnia
Lp. | Godziny | Sytuacje edukacyjne |
---|---|---|
1. | 600- 800 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, praca indywidualna z dziećmi. |
2. | 800- 815 | Prace porządkowe w sali, ćwiczenia lub zabawy poranne. |
3. | 815- 900 | Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania. Śniadanie - rozwijanie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
4. | 900- 1000 | Zajęcia edukacyjne - podjęcie aktywności poznawczej (językowej, matematycznej, przyrodniczej), podjęcie aktywności artystycznej (plastycznej, muzycznej, technicznej) - Spotkanie w kole, aktywność dzieci w grupach zabawowo – zadaniowych (kącik gospodarczy – G, kącik twórczy – T, kącik darów – D, kącik badawczy – B). Zajęcia z religii. |
5. | 1000- 1030 | Ćwiczenia gimnastyczne lub zabawy ruchowe. Zabawy z językiem angielskim. |
6. | 1030 – 1145 | Spacery na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze, tropiące, prace ogrodnicze i porządkowe. |
7. | 1145 - 1230 | Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu. Obiad - rozwijanie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
8. | 1230- 1300 | Zabawy relaksacyjne, muzykoterapia, bajko-terapia. |
9.
| 1300- 1330 | Praca indywidualna, zajęcia profilaktyczne, wyrównawcze i kompensacyjne – wspieranie, korygowanie rozwoju dzieci – pomoc psychologiczno – pedagogiczna PPP |
10. | 1330- 1415 | Obserwacja, diagnoza. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy, gry na świeżym powietrzu. Zajęcia dodatkowe:
|
11.
| 1415- 1500 | Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek- rozwijanie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
12. | 1500- 1700 | Gry i zabawy rozwijające samodzielność, zainteresowania i umiejętności dzieci. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Prace porządkowe. Rozmowy indywidualne inicjowane przez dzieci. Rozchodzenie się dzieci. |