Programy
Praca dydaktyczno-wychowawcza prowadzona jest w oparciu o:
Program wychowania przedszkolnego "Dar Zabawy", autorstwa Barbary Bilewicz- Kuźnia, Sylwia Kustosz, Katarzyny Małek.
Program jest zgodne z Rozporządzeniem MEN z dnia 14 lutego 2017r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego (...)
(Dz. U. z dnia 24.02.2017r. poz. 356)
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego
Przedszkole nasze uczestniczy w projektach i programach:
- „Chronimy Dzieci” udział w programie rządowym, którego celem jest jak najlepsze chronienie dzieci przed przemocą
- „Sensosmyki” - ogólnopolski projekt edukacyjny którego celem jest dostarczenie dzieciom, ich wychowawcom i rodzicom narzędzi i inspiracji, które będą zachętą do wielozmysłowego poznawania i odkrywania świata oraz wpłyną na harmonijną pracę układu nerwowego dzieci poprzez odpowiednią stymulację zmysłów oraz będą sprzyjały rozwojowi mowy.
- „Zdrowo i sportowo” – projekt, którego celem jest z jednej strony zwiększanie świadomości dorosłych opiekunów dzieci na temat roli i wagi aktywności fizycznej (również odpowiedniego odżywiania i odpoczynku, tzn. właściwej dawki i jakości snu) w prawidłowym rozwoju fizycznym oraz psychicznym dziecka, a także przeciwdziałaniu pandemii chorób cywilizacyjnych (w tym nadwagi i otyłości, cukrzycy typu 2, wad postawy).
- „Skąd się biorą produkty ekologiczne” - program edukacyjny, którego celem jest kształtowanie postaw determinujących aktualne i przyszłe zachowania dotyczące zdrowia.
- Wkręceni w czytanie „Tacy sami a różni” - projekt czytelniczy, który skierowany jest w kierunku tolerancji i akceptacji dla szeroko pojętej inności. Projekt koncentruje się na uwrażliwianiu dzieci na potrzeby osób z różnymi niepełnosprawnościami, dysfunkcjami. Poprzez fachową literaturę dziecięcą pokażemy najmłodszym, jak ważna jest nauka tolerancji, akceptacja dla inności.
- „Z kotem Amadeuszem przez świat wartości i emocji” – celami II edycji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Z kotem Amadeuszem przez świat wartości i emocji” są kształtowanie e umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozróżniania emocji, poznanie strategii radzenia sobie z nimi, rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów oraz kształcenie postaw prospołecznych i pobudzanie poczucia własnej wartości.
- „Z darami natury świat nie jest ponury” - głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Z darami natury świat nie jest ponury!” jest kształtowanie postaw proekologicznych, pobudzanie kreatywności dzieci i nauczycieli oraz rozbudzanie wrażliwości na piękno przyrody.
- "Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka Unicef": 20 listopada to wyjątkowy dzień – rocznica uchwalenia Konwencji o prawach dziecka. Jest to moment, w którym uwaga wszystkich kierowana jest na dzieci i ich prawa. W tym szczególnym dniu dzieci na całym świecie jednoczą się i podejmują wiele działań w imieniu swoich rówieśników – tych, których prawa często są łamane. To radosny dzień, ale z poważnym przesłaniem.
- „Zabawy podwórkowe” [.pdf, 252.41 kB] - projekt skierowany jest do przedszkoli, przedszkoli integracyjnych i specjalnych w całej Polsce. Projekt jest zgodny z wymaganiami Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego. Opiera się na zasadzie nauki przez zabawę. Głównym założeniem projektu jest zapoznanie dzieci z zabawami i grami podwórkowymi sprzed kilkunastu-kilkudziesięciu lat, w oparciu o sporządzoną listę tych zabaw.
- "Cała Polska czyta dzieciom" - kampania społeczna, mająca na celu propagowanie codziennego czytania dzieciom jako skuteczną, tanią i przyjazną metodę wspomagania ich wszechstronnego rozwoju – psychicznego, umysłowego, społecznego i moralnego – oraz budowania zasobów wewnętrznych dziecka: kompetencji emocjonalnych i intelektualnych.
- "Pomóżmy zwierzakom ze schroniska przetrwać zimę"- akcja zbierania darów dla zwierząt ze schroniska przy ulicy Marmurowej.
- "Akcja zbierania zużytych baterii" we współpracy z organizacją REBA.
- "Zakręcone miesiące"- program zbiórki plastikowych nakrętek wspólfinansowany przez WFOŚiGW w Łodzi.